Tak už hubnu?

Pořád nehubnete? Říkáte si, že do plavek daleko, kondici naberu.. teď už bude hezky. Budu chodit ven. Jídlo jsem si zatím nezačal/a psát, nemám čas.....
Asi je proto nejvyšší čas začít po dlouhé době, za to se omlouvám, s něčím co vás pohne k cíli. Ať už je to omílaný závod (např. 5km zní dobře, ale tak nějak o tom píšou všude) nebo jiná meta, kterou si nyní musíte stanovit, aby bylo kam se upnout. Začít přemýšlet nad tím co do sebe soukám za jídlo a pití je neméně důležité. Asi nemá cenu pouštět si pana Havlíčka a u toho si rvát vlasy z hlavy, ale pomalu se zamyslet nad tím co jím a co bych asi tak neměl.
Z prvního pohledu na věc a prvním dobrým krokem (pokud nejsem vyloženě rozhodnut začít masivně hubnout a nebo začít se sebou provádět další "přeměny", to je asi lepší zajít na poradu k lékaři a k nutričnímu specialistovi, než experimentovat ve větším) je tedy projít si na papíře nebo v hlavě všechny svoje jídla z poslední řekněme týden. Co by tam asi nemělo být? Tušíme všichni?

  • příliš bílého pečiva
  • koláče, buchty, beránky, mazance (což se po Velikonocích lehko řekne)
  • hranolky a další smažené lahůdky (brambůrky, braboráky)
  • solené potraviny nebo potraviny, které si více dosolujeme (stejně jako brambůrky, krekry, různé lahůdky k pivu)
  • příliš mnoho alkoholu (mám na mysli více než 2 skleničky vína nebo láhev piva denně)
  • pizza nebo hodně těstovin (k obědu jich pár nevadí, ale pokud je jíte vícekrát denně.......)
  • slazené limonády, energetické nápoje
  • větší množství kávy nebo silného čaje
Pro začátek lehký seznam toho co bychom měli začít vynechávat z jídelníčku, ale také cíl který si stanovíme a čeho chceme dosáhnout. Jako příklady mne napadá:

  • uběhnout 5km ( v rozmezí 3 měsíců)
  • začít plavat alespoň hodinu týdně a za tu uplavat alespoň 1000m (v rozmezí 4 měsíců)
  • začít jezdit na kole a v celku ujet alespoň 60 km (v rozmezí 5 měsíců)
Jde v podstatě o to si určit cíl, který nás odvede od paniky a toho, že se soustředíme pouze na cíl zhubnout, který nám v tuhle chvíli nemůže vycházet, protože se jím "blokujeme".

Stanovte si cíl, vyhněte se hluchým kaloriím, začněte chodit ven a cvičit. A taky pijte vodu! Příště probereme opět více, hlavně o tom jak si nezpůsobit zranění, když tedy teď budeme vlastně cvičit....

P.S. Hele a s tím L-Karnitinem a CLA to moc nepřehánějte.

Komentáře

Oblíbené příspěvky